PL GB RU
TOWARZYSTWO AMICUS - AKTUALNOŚCI
Sztuka współpracy. Konferencja Partnerstwa Creative Poland.

 

Zorganizowana w ramach projektu Creative Poland

konferencja zatytułowana „Sztuka współpracy”, która odbyła się 25 października w SOHO Factory,

była kamieniem milowym na drodze tworzenia partnerstwa na rzecz polskiego przemysłu kreatywnego.

 

 

     Konferencja była okazją nie tylko do podsumowania osiągnięć Cresative Poland, ale także do dalszej dyskusji o kondycji polskiego sektora kreatywnego i wyzwaniach stojących przed Partnerstwem.  Rozwój polskich firm i twórców indywidualnych nie jest bowiem możliwy bez całościowego spojrzenia na mocne strony i główne bolączki sektora. Dlatego pierwszą część spotkania stanowiła debata zatytułowana „Różnorodność sektora kreatywnego – płaszczyzny współpracy”.

 

     W dyskusji o specyfice sektora głos zabrali: Piotr Sobolewski, prezes Towarzystwa Amicus, Agnieszka Pietrzak z Urzędu Miasta Łodzi, Aleksandra Szwed z Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy, Anna Daszuta-Zalewska z Parku Naukowo-Technologicznego w Białymstoku, Anna Ceynowa z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Witold Kajszczak z Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, Joanna Kiliszek z Instytutu Adama Mickiewicza oraz Kazimierz Monkiewicz z Narodowego Centrum Kultury.

 

     Uczestnicy debaty moderowanej przez designera Zdzisława Sobierajskiego doszli do wniosku, że w okresie kryzysu szansą na rozwój branży jest postrzeganie w potencjalnych rynkowych konkurentach partnerów. Takie jest właśnie główne przesłanie Partnerstwa Creative Poland. Idea, misja oraz dotychczasowe dokonania Partnerstwa zostały zaprezentowane w drugiej części konferencji. Dr Rafał Kasprzak ze Szkoły Głównej Handlowej wskazał potrzeby i mechanizmy wsparcia sektora kreatywnego, a dr Izabela Szlis omówiła w tym kontekście przesłanki i kierunki rozwoju Partnerstwa.

 

     Podsumowania prawie rocznej działalności Creative Poland dokonała animatorka partnerstwa - Zenka Bańkowska. Podczas konferencji prezentowali się twórcy i firmy związane z projektem. Dobre przykłady współpracy spotkały się z zainteresowaniem ze strony innych artystów, którzy z zainteresowaniem dopytywali o szczegóły partnerskich działań. Ważnym elementem spotkania było uroczyste podpisanie umowy partnerskiej przez ponad pięćdziesiąt  firm, osób prywatnych i instytucji.

 

     Konferencja zaowocowała twórczą wymianą poglądów oraz wyciągnięciem wniosków, które posłużą jako ważne wytyczne podczas realizacji strategii rozwoju Partnerstwa Creative Poland. Wydarzenie było też kolejną okazją do spotkania się we wspólnym gronie i pogłębienia relacji łączących uczestników Partnerstwa, a także zapoznania nowych osób z korzyściami łączącymi się z udziałem we wspólnej inicjatywie.

 

 

NASI PARTNERZY